'עוקץ החסידים' • מקרי סחיטה חמורים באומן

ארי וידר 2 Comment on 'עוקץ החסידים' • מקרי סחיטה חמורים באומן
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הגעת רבבות היהודים לאומן מפרנסת רבים מתושבי אוקראינה, אבל מתברר שישנם גויים שמצאו דרך "שונה" להתפרנס על חשבונם של היהודים. מעדויות שהגיעו לאתר 'קול חי' עולה כי בימים האחרונים, מאז גבר משמעותית זרם המבקרים באומן, אירעו מספר מקרים בהם גויים אוקראינים נטפלו ליהודים ובתרגילי עוקץ הוציאו מהם כספים רבים.

דוד, אחד הנעקצים מספר לאתר 'קול חי' על המאורעות. "גוי אוקראיני מצביע לידך על ארנק שעל הרצפה, ואומר לך שנפל לך הארנק. אתה מתכופף לראות ומרים את הארנק כדי לבדוק האם זה שלך, ואז מיידית מגיע גוי אחר שמתנפל עליך שגנבת לו את ארנקו שמצוי כעת בידך, והוא טוען בפניך כי היו שם מאות דולרים, וכך אתה נאלץ לשלם לו מאות דולרים כדי שיעזוב אותך לנפשך ולא יתלונן למשטרה המקומית".

בצורה הזו נעקצו, כך על פי העדויות, לא מעט יהודים בימים האחרונים. גורמים אשר מכירים היטב את המנטליות באומן ממליצים לציבור המבקרים שלא לנהל כלל שיח עם התושבים הגויים שלא לצורך ולנהוג במשנה זהירות.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ה'נתיבות שלום' מסלונים – זצ"ל, התארח ביישוב 'חזון יחזקאל' למשך שבועיים. היה זה עדיין בימי הבראשית, לא היו עדיין התנאים מסודרים שם כמו היום. אחר שקיבל את קהל עדתו תושבי המקום בזה אחר זה, פנה אלי ואמר: "לפי איך שהאנשים דיברו הפעם, נראה שהמגורים בישוב נעשו כבר קלים יותר ב"ה", אמרתי לו: "רבי, לי קשה למדוד אם קשה או קל, אחר שאני גר בחזון יחזקאל. דוגמה לדבר, כשנולד לי ילדי ב"ה, והלכתי לבדי בדרך בשעת ליל מאוחרת בחצות ליל, חשבתי לעצמי: כמה מאושר אני! נולד לי ילד, ואני רואה את כל הבריאה, הכוכבים אומרים שירה איתי ביחד!… יודעני שהיו אחרים שהיו מצירים במקרה כזה על מר גורלם, שהם מותשים וכו' וכו'…". "ומה היית אומר אילו היה זה חצות היום, כשהשמש קופחת?" נשמע הקול, וכה עניתי: 'הייתי הולך והיה לי חם, והייתי מזיע, ואז היה השי"ת שולח לי משב רוח קריר… כל המזגנים והמאווררים בעולם לא ישוו להרגשה הזאת!…'.

    קרא רבינו ה'נתיבות שלום': "אם לא הגעתי לחזון יחזקאל רק לשמוע אתכם, דיי. יהודי כזה טוב לו בעולם הזה וטוב לו בעולם הבא. טוב לו בעולם הזה – שרואה בכל דבר רק את הטוב, וטוב לו בעולם הבא – שמי שרואה במה שה' עושה רק טוב, ה' רואה במעשיו שלו רק את הטוב, וההפך בהפך…" והוסיף בנו ר' דוד הי"ו: כשהיה ה'נתיבות שלום' זצ"ל בחזון יחזקאל, ופגש בדרך הילוכו את אבי מורי שליט"א, פנה אליו בחביבות: "פינחס, אתה מוכרח לפרסם את השיטה שלך! אתה צריך לתלות פה שלט – הכניסה למרוצים בלבד!"…

    צריך לתלות פה שלט – הכניסה למרוצים בלבד!"...
  2. 1

    למה אתה מתכופך לבדוק אם הארנק שלך ומה יש בפנים ??
    אתה לא יכול לבדוק קודם בכיס ?

    לי זה נשמע שאתה ניסית לעשות עוקץ על ארנק שהוא לא שלך.